Braucienu apdrošināšana

Visi braucieni, kas pasūtīti Yandex.Taxi servisā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā pēc 2020. gada 1. oktobra plkst. 0.00 (pēc vietējā laika), ir apdrošināti par 10 000 €.

Kā darbojas braucienu apdrošināšana

Vadītāju un pasažieru apdrošināšana sāk darboties, līdzko vadītājs nospiež pogu Ceļā, un beidzas, kad brauciens ir noslēdzies (vadītājs nospiedis pogu Pabeigt). Ja pasažieris atceļ braucienu, apdrošināšana zaudē spēku.

Apdrošināšana darbojas arī tad, kad pasažieris tuvojas automašīnai un galamērķī izkāpj no tās, ieskaitot starpposma pieturas brauciena laikām, bet ne tālāk kā 1 m rādiusā no automašīnas.

Kas iekļauts apdrošināšanā

Ir apdrošināta veselība un dzīvība. Katram ceļu satiksmes negadījumā cietušajam pasažierim un vadītājam pienākas kompensācija.
  • Traumas gadījumā: 5 000 €, atkarībā no smaguma pakāpes. *
  • Invaliditātes gadījumā: līdz 10 000 €, atkarībā no invaliditātes grupas. *
  • Nāves gadījuma: līdz 10 000 €, kompensāciju saņems mantinieki.

Visu apdrošināšanas atlīdzību kopsumma par vienu apdrošināšanas gadījumu nevar pārsniegt 10 000 € uz vienu apdrošināto personu.

Cik tas maksā

Pasažieriem un vadītājam apdrošināšana ir bezmaksas.

Kā pieslēgt apdrošināšanu

Jums nekas papildus nav jāpieslēdz. Apdrošināšana jau ir iekļauta visos braucienos, kas pasūtīti ar Yandex.Taxi servisu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Kādā gadījumā tiek izmaksāta kompensācija

Ja brauciena laikā lietotājs ir iekļuvis ceļu satiksmes negadījumā un guvis traumu, viņam ir tiesības saņemt kompensāciju. Nav svarīgi, kurš veicis pasūtījumu: apdrošināti ir visi, kas brauciena laikā atrodas automašīnā. Apdrošināto pasažieru skaits nedrīkst pārsniegt sēdvietu skaitu (maksimāli pieļaujamais skaits – 7 vietas).

Kādā gadījumā kompensācija netiek izmaksāta

Apdrošināšana nav spēkā, ja pasažieris un vadītājs veic braucienu, kas nav pasūtīts Yandex.Taxi lietotnē vai oficiālajā servisa vietnē. Atbalsta dienests nevar izsekot braucienus ārpus sistēmas, tāpēc, pat ja brauciens ir faktiski noticis, bet pasažieris to ir atcēlis servisa lietotnē vai vietnē, kompensācija netiek izmaksāta.

Ko darīt ceļu satiksmes negadījuma vietā

  1. Piezvaniet uz tālruņa numuru 112 un paziņojiet, kas noticis.
  2. Sagaidiet, līdz ierodas ieradīsies Valsts policijas darbinieki un neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests.
  3. No Valsts policijas inspektora uzziniet jūsu ceļu satiksmes negadījuma izskatīšanas vietu un laiku.
  4. No inspektora saņemiet dokumentu par ceļu satiksmes negadījumu, kurā esat norādīts kā cietušais.

Vai drīkst aizbraukt no negadījuma vietas

Mēs iesakām sagaidīt Valsts policijas darbiniekus, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzības saņemšanai nepieciešamos dokumentus. Ja esat guvis smagas traumas un negadījuma vietu esat atstājis ātrās palīdzības mašīnā, medicīnas iestādes darbiniekiem jāinformē Valsts policija par to, ka aizveduši jūs no negadījuma vietas. Šī informācija tiks pievienota lietai, un Valsts policijas protokolā jūs tiksiet norādīts kā cietušais. Protokols vienmēr tiek sastādīts, pamatojoties uz negadījuma izskatīšanas rezultātiem. Pamatojoties uz izskatīšanas rezultātiem, apdrošinātājs varēs izmaksāt kompensāciju.

Kā saņemt izmaksu

  1. Lai saņemtu izziņu par traumu, sazinieties ar neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļu vai poliklīniku.
  2. Piedalieties ceļu satiksmes negadījuma izskatīšanā un saņemiet oficiālu lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā.
  3. Reģistrējiet pretenziju tiešsaistē vai nosūtiet vēstuli ziņojumu uz apdrošināšanas sabiedrības e-pasta adresi payments@bunda.eu.
  4. Apdrošināšanas sabiedrības darbinieki sazināsies ar jums un nodos precīzu kompensācijas saņemšanai nepieciešamo dokumentu sarakstu.
  5. 30 dienu laikā pēc dokumentu saņemšanas apdrošināšanas sabiedrība pieņems lēmumu par jūsu apdrošināšanas gadījumu un pārskaitīs naudu uz jūsu bankas kontu.

Kādi dokumenti nepieciešami atlīdzības saņemšanai

Precīzu dokumentu sarakstu jums sniegs apdrošināšanas sabiedrība. Tas būs atkarīgs no nelaimes gadījuma veida un gūto traumu smaguma pakāpes. Vairumā gadījumu atlīdzības saņemšanai jums noteikti būs nepieciešami:
  • Personu apliecinoša dokumenta kopija
  • Personīgā nelaimes gadījuma ziņojuma aizpildīta veidlapa
  • Piekrišana personas datu apstrādei
  • Izraksts no slimības vēstures vai medicīnas kartes
  • Dokuments par ceļu satiksmes negadījumu, kurā jūs esat norādīts kā cietušais

Vai apdrošināšanas sabiedrība var pieprasīt papildu dokumentus

Atsevišķos gadījumos apdrošināšanas sabiedrība var jums lūgt:
  • Iesniegt papildu dokumentus, kuros precizēti negadījuma apstākļi.
  • Iesniegt nepieciešamo dokumentu oriģinālus.
  • Iziet papildu medicīnisko pārbaudi, lai apstiprinātu traumas apmēru un gūšanas apstākļus.
  • Iesniedziet parējos dokumentus, kas nepieciešami apdrošināšanas gadījuma fakta, iemeslu, apstākļu un seku, kā arī apdrošināšanas atlīdzības apmēra noteikšanai.

Kas notiks, ja esmu pasūtījis automašīnu citam cilvēkam un viņš iekļuvis negadījumā

Viņam ir tiesības saņemt kompensāciju. Pasūtījuma izpildes laikā apdrošināšana attiecas uz visiem automašīnas pasažieriem. Apdrošināto pasažieru skaits nedrīkst pārsniegt sēdvietu skaitu (maksimāli pieļaujamais skaits – 7 vietas).

Vai vadītājs saņems kompensāciju, ja negadījums noticis viņa vainas dēļ

Jā. Atlīdzības izmaksas apmēru noteiks apdrošināšanas sabiedrība. Atsevišķos gadījumos var būt izņēmumi. Vairāk informācijas par tiem sniegts zemāk.

Kādos gadījumos vadītājs nesaņems atlīdzību

Vadītājs nesaņems apdrošināšanas atlīdzību, ja rupji pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus (piemēram, braucis pie sarkanās gaismas, iebraucis pretējā virziena joslā, aizbēdzis no ceļu satiksmes negadījuma vietas, vadījis automašīnu bez autovadītāja apliecības vai alkohola vai narkotisko vielu reibumā). Ar detalizētiem nosacījumiem varat iepazīties apdrošināšanas sabiedrības noteikumos.

Šī atgādne nav publisks piedāvājums. Ja jums ir vēl kādi jautājumi par apdrošināšanas programmu, sazinieties ar atbalsta dienestu.